> Blog > Zdravie a krása > Spinning – spaľujte kalórie pri zábavnom bicyklovaní

Spinning – spaľujte kalórie pri zábavnom bicyklovaní

Spinning je skupinové cvičenie na špeciálne upravenom stacionárnom bicykli za sprievodu stimulujúcej hudby a pod dohľadom inštruktora. Spinning bol vynájdený ešte v 80. rokoch minulého storočia Juhoafričanom Johnom Godbergom ako aeróbna príprava pred cyklistickými pretekmi. Cvičenie sa stalo veľmi populárne a dnes je spinning súčasťou každého fitness centra.

Ako spinning prebieha?

Počas cvičenia sa strieda až päť štýlov jazdy. Silný zotrvačník navodzuje pocit skutočnej jazdy na bicykli. Uhly kostry spinnera s kostrou bežných cestných bicyklov sú totožné. Záťaž sa nastavuje malým kolieskom, ktoré slúži zároveň aj ako brzda. Inštruktor „cyklistom“ opisuje po akej trati práve „idú“, akou krajinou prechádzate, kedy si máte pridať záťaž, kedy sa máte odlepiť od sedadla a podobne…

Technika spinningu?

Dôležitá je vizualizácia cvičiaceho a predovšetkým správna technika. Ak sa vám nepodarí osvojiť si ju, nebude mať cvičenie požadovaný účinok. Pri šlapaní by mal mať cvičiaci správne držanie tela: hlava by mala byť v predĺžení chrbtice, ruky by mali byť v lakťoch mierne ohnuté, trupom by sa nemalo hýbať, dýchanie by malo byť rytmické a hlboké. Základné cvičenie zvládne každý, jednoducho stačí počúvať inštruktora a šlapať v rytme hudby.

Pomáha spinning pri chudnutí?

Spinning zaťažuje najmä stehenný a lýtkový sval. Tuky sa začínajú spaľovať po 15 minútach cvičenia a za 45 minútovú lekciu je možné schudnúť až 400 – 600 kalórií, a v priemere cvičiaci najazdí 33 km. Tým, ktorí chcú schudnúť viacej, sa odporúča návšteva cvičenia zhruba trikrát do týždňa. Veľkým hitom je v súčasnosti aj kombinácia viacerých druhov cvičení, napr. prvá polhodina sa strávi na spinneri a potom sa cvičiaci presunie na podložku, kde vďaka power joge posilňuje horné končatiny.

Čo je na spinning potrebné?

K cvičeniu je potrebný len liter vody, uterák a nejaké športové oblečenie. Nutný je odev, ktorý dobre odvádza pot. Neskôr sa odporúča zakúpiť si cyklistické nohavice s mäkkým sedom, ktoré vás navyše nebudú obmedzovať v pohybe. Dôležitá je tiež dobrá obuv, mala by mať tvrdú podrážku a čo najkrašie šnúrky, aby sa nezasekávali do pedálov.

Zobraziť komentáre a pridať komentár
Scroll to Top