> Blog > Zdravie a krása > Ako si užiť dokonalý domáci relax

Ako si užiť dokonalý domáci relax

Každý deň v práci, potom domáce povinnosti, starosti o poriadok v dome či v byte… To všetko je každodenná rutina pre takmer každého z nás. Po všetkých povinnostiach si však treba poriadne oddýchnuť a dopriať si aj trocha relaxu. Veď si to aj zaslúžite. Preto máme pre vás jednoduchý návod ako si užiť dokonalý domáci relax, vďaka ktorému sa budete cítiť plní novej energie a síl ako po dovolenke.

1. Sviečky a prítmie – váš relaxačný rituál by mal prebiehať v miestnosti, kde sa cítite najlepšie. Zasvieťte iba malú lampu, prípadne ju nerozosvieťte vôbec a zapáľte si iba pár sviečok. Použite vonné sviečky prípadne tyčinky, ktoré však nemajú príliš ostrú vôňu.

2. Relaxačná hudba – pustite si hudbu, ktorá nebude rušiť vaše myšlienky a ktorá na vás pôsobí upokojujúco. Ideálne sú napríklad zvuky prírody alebo rytmické šumenie mora, prípadne jemná vážna hudba. Tieto tóny navodia atmosféru letnej dovolenky pri mori a vy sa budete cítiť akoby ste práve vtedy boli priamo na pláži pod palmou.

3. Obľúbené predmety – niekto nosí talizmany, iní majú svoju obľúbenú čelenku na vlasy… Obklopte sa vecami, ktoré máte radi. Oblečte sa pohodlne, aby vám nič neprekážalo.

4. Kúpeľ – určite si napustite vaňu, pridajte vonný olejček a môžete prisypať aj čerstvé kvety. Kúpeľ zo správnych byliniek prospeje nielen vašej psychike, ale aj vášmu fyzickému zdraviu a to najmä pokožke.

5. Film alebo kniha – ak relaxujete v kúpeľni vo vani a máte k dispozícii prenosný počítač či DVD prehrávač, pustite si film, ktorý máte radi. Ak vás nebavia filmy, prečítajte si obľúbenú knihu. No v prípade, že by vás to veľmi rušilo, nechajte zapnutú iba relaxačnú hudbu.

6. Pitie – máte čaj alebo iný nápoj, ktorý radi pijete? Pripravte si ho dostatok, aby ste nemuseli odchádzať z miestnosti a rušiť tak svoj relax. Môžete si zobrať aj dobré víno, dajte si však pozor, aby ste to neprehnali.

7. Jedlo – to isté, čo platí o pitnom režime platí aj o jedle. Spravte si ľahký zeleninový alebo ovocný šalát. Určite si nezoberte mastné a ťažké jedlá, ktoré by skôr uškodili vášmu žalúdku a neskôr možno aj vašej povahe.

8. Pohodlie – nájdite si takú polohu, ktorú máte najradšej. Niektorí radi len tak sedia, niektorí ležia na chrbte, iní na boku. Usaďte sa tak, aby ste sa nemuseli zaoberať tým, ako si teraz presadnete aby vám bolo lepšie.

9. Dýchanie – keď už budete mať nastavenú dobrú hudbu, vôňu a svetlo, pohodlne sa usaďte, zatvorte oči a doprajte si krátke dychové cvičenie. Pomaly sa 10krát nadýchnite a pomaly aj vydychujte. Tento proces zopakujte niekoľkokrát. Takto odbúrate stres, pretože vaše myšlienky budú smerovať iba na dýchanie.

10. Snívanie – predstavte si vaše obľúbené miesto alebo vysnívanú dovolenkovú destináciu, spomínajte na príjemné chvíle, ktoré ste zažili s priateľmi či s polovičkou alebo deťmi, v mysli sa prechádzajte po obľúbenom meste. Jednoducho myslite na príjemné situácie.

Takýto proces vám nezaberie až tak veľa času. Dokonalé oddýchnutie vám však poskytne aj kúpeľný či relaxačný pobyt v jednom z hotelov a kúpeľných zariadení. Je len na vás, ktoré si vyberiete.

Zobraziť komentáre a pridať komentár
Scroll to Top